In alle hectiek van het opzetten van een nieuw bedrijf blijft de financiële kant soms onderbelicht. Bij een business plan is de juiste financiële weerspiegeling essentieel voor zowel externe als interne stakeholders. Verdienmodel, usp’s, toegevoegde waarde en sustainable marges gaan hand in hand.
for one DAY heeft bij veel verschillende startups financiële begeleiding gegeven bij het maken van de de business plannen. Naast het maken van financiële modellen en scenario’s kan er ook geassisteerd worden in de pricing en positionering van de producten en diensten. Voor Happy Whale (exploitatie en financiering groene sloepen) is zowel de pricing en positionering als de operationele cijfers verder uitgewerkt. Voor Kinderkarton (productie en verkoop kartonnen speelgoed) heeft CFO for one DAY tevens een belangrijke rol gespeeld in het opstellen van een licentie overeenkomst tussen verschillende partijen. CFO for one DAY heeft zo in veel verschillende sectoren en type bedrijven een track record opgebouwd zowel BtoB als BtoC en CtoC (Banking en financiering, software en gaming, zorg, ict en non profit).